1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات پاکشوما

عیب یابی یخچال

655 بازدید
عیب یابی یخچال

در صورت معیوب شدن هر بخش از یخچال، عمر یخچال شما کاهش می یابد و برخی از عیوب به حدی شدید هستند که حتی می تواند منجر به سوختن یخچال و نیاز به تعمیرت اساسی و یا حتی تعویض یخچال شود. به همین دلیل در صورتی که یخچال شما کوچکترین عیبی پیدا کند باید سریعا نسبت به رفع آن اقدام نمایید.

از آنجایی که هر قسمت از یخچال ممکن است خراب شده و در نتیجه تعمیر یخچال برای آن قسمت لازم گردد، در این مقاله تصمیم گرفتیم در میان خرابی های یخچال، به بررسی عیوب جایخی بپردازیم.

عیب اول:

جایخی در فاصله زمانی کوتاهی، شدید برفک می زند.

حتما شما نیز تا به حال با این مشکل برورد کرده اید که علی رغم این که یخچالتان را به تازگی پاک کرده اید، ولی سریعا برفک می زند که این عیب می تواند دو دلیل داشته باشد:

1-   ممکن است که لاستیک دور درب خراب باشد. در این صورت هوای بیرون که گرم است وارد جایخی شده و در نتیجه هوای سرد داخل جایخی با هوای گرم وارد شده برخورد کرده و تبدیل به آب می شود که در این صورت مجددا تشکیل برفک می دهد.

2-   دلیل دیگر این مشکل این است که شما غذا را در زمانی که گرم است در داخل جایخی می گذارید در نتیجه همان اتفاق بالا رخ می دهد یعنی برخورد هوای سرد داخل جایخی با هوای گرم غذا و تشکیل بیشتر برفک.

عیب دوم:

جایخی همیشه خیس است و مدام از آن آب می چکد.

گاها تعمیرکار یخچال با بررسی یخچال متوجه می شود که کمپرسور یخچال درست است ولی جایخی همیشه خیس است که دلایل این عیب عبارتند از:

1-   ممکن است که دمای یخچال درست تنظیم نباشد و در نتیجه سرمای ایجاد شده به اندازه کافی نمی تواند پاسخگوی نیاز یخچال باشد در این صورت باید سرماسازی یخچال را زیاد کنید.

2-   اگر ترموستات تنظیم نباشد باعث می شود که مدت زمان توقف کار و در نتیجه استراحت ترموستات زیاد شده و همین امر سبب شود که دما در جایخی بالا برود. با افزیش دما در جایخی، برفک ها شروع به آب شدن می کنند و به صورت قطرات آب از زیر جایخی می چکند.

3-   و اما دلیل آخر که منجر به خیس بودن جایخی می شود، فعالیت دائمی دیفراست (سیستم ذوب کننده برفک جایخی) است و در نتیجه زمانی که گاز وارد جایخی می شود، منجر به ذوب شدن برفک می گردد.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669