1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات پاکشوما

نکات مهم در مورد قطعات ماشین ظرفشویی

684 بازدید
نکات مهم در مورد قطعات ماشین ظرفشویی

برای هر فرد که از ماشین ظرفشویی استفاده می کند، جالب است بدانید که این عملیات شست و شو چگونه انجام  می گیرد و هر قطعه در داخل آن، چه نقشی را ایفا می کند. البته این موضوع برای یک تعمیرکار ماشین ظرفشویی اهمیت بیشتری دارید زیرا در زمان خراب شدن و نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی، در صورتی می توانید عیب یابی ماشین ظرفشویی را به درستی انجام دهد که از عملکرد قطعات آشنا باشد. برای این منظور، در این مقاله به تفصیل به این بحث می پردازیم:

5- یک قطعه مهم در ماشین های ظرفشویی، آبفشان و یا آب پاش ها هستند. این قطعه هم باید آب را پخش کند و هم برای این که در شست و شو موفق باشد، باید در حین پاشیدن آب، چرخش هم داشته باشد. لذا طراحی این قسمت به این صورت است که سوراخ های ریزی در انتهای آن قرار داده شده است که آب وقتی از آن خارج می شود، تحت فشار بیشتری قرار می گیرد. این فشار به نوعی، باعث چرخیدن آبفشان می گردد.

6- پس از اتمام شست و شو، باید ظروف خشک گردند. البته این مرحله اختیاری است. شما می توانید اجازه دهید که دستگاه این عمل را انجام دهد و یا این که ظروف را از دستگاه خارج نموده و اجازه دهید در جریان هوا خشک شود که با این کار هم در مصرف برق صرفه جویی شده است و هم فشار کمتری به دستگاه وارد می شود. به هر حال در زیر ماشین ظرفشویی، المنت هایی وجود دارد که با تولید هوای گرم، منجر به خشک شدن ظرف ها می شود.

7- جالب است بدانید که تمام امور ماشین ظرفشویی، توسط یک سیستم الکترومکانیکی تحت کنترل است و مرحله به مرحله شست و شو را جلو می برد. این سیستم یک تایمر است که چون یک قطعه مکانیکی است و با جریان برق کار می کند به همین دلیل سیستم الکترومکانیکی نامیده شده است. تایمر در پشت یک صفحه کنترل قرار گرفته است و به نوعی می توان گفت که قلب ماشین ظرفشوی است. این تایمر تمام امور را در دست دارد که شامل:

–       تعیین زمان شروع و پایان شست و شوی ظروف

–       تعیین زمان مورد نیاز برای هر مرحله شست و شو متناسب با نوع برنامه انتخابی و درجه کثیفی ظروف

–       ایجاد هماهنگی بین قطعات ماشین ظرفشویی و کمک به عملکرد بهتر آن ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669