1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات پاکشوما

نکات مهم در نگهداری یخچال و فریزر

610 بازدید
نکات مهم در نگهداری یخچال و فریزر

نکته بسیار مهم این است که اگر شما از بهترین برندهای یخچال و فریزر، خریداری نمایید ولی شیوه صحیح استفاده و نگهداری از آن را ندانید، نهایتا منجر به کوتاه شدن عمر یخچال و فریزر و خراب شدن آن ها خواهید شد. به دلیل اهمیت این موضوع، این مبحث را در این مقاله نیز ادامه خواهیم داد:

1- دما یخچال و فریزر خود را متناسب با نوع فصل تنظیم کنید. برای مثال در زمستان که هوا سرد است مسلما فضای داخلی نیز زودتر سرد می شود لذا درجه دما باید کمتر از تابستان باشد.

2- در زمان جابجایی یخچال به چند نکته توجه داشته باشید:

–       حداقل دو ساعت قبل از جابجایی، یخچال و فریزر را از برق جدا کنید.

–       در زمان جابجایی به هیچ عنوان یخچال و فریزر را برعکس نکنید یعنی حتما موتور باید پایین و بدنه بالا باشد در غیر این صورت احتمال آسیب به اتصالات و شل شدن قطعات، وجود دارد.

–       پس از این که یخچال و فریزر را در محل جدید قرار دادید، حداقل تا دو ساعت آن ها را به برق نزنید.

3- در زمان تمیز کردن یخچال و فریزر، همیشه نباید آن را با آب بشویید بلکه این کار را تنها دو بار در سال انجام دهید و در بقیه موارد با ابر خیس و دستمال، فضای داخلی را تمیز نگه دارید.

4- به هیچ عنوان یخچال و فریزر را مستقیما به پریز برق وصل نکنید زیرا ممکن است ولتاژ برق کم و زیاد شود و در نتیجه احتمال سوختن موتور زیاد می شود. لذا برای جلوگیری از آسیب به یخچال و فریزر حتما از محافظ مخصوص استفاده کنید و محافظ را به برق وصل نمایید.

5- اگر برفک در جایخی یخچال و فریزر به صورت یخی به بدنه چسبیده است، به هیچ عنوان با چاقو اقدام به کندن نکنید زیرا ممکن است که بدنه را سوراخ نمایید.

6- درب یخچال را زیاد سنگین نکنید زیاد احتمال شکستن درب و یا تاب برداشتن آن وجود دارد.

7- رادیاتور یخچال در پشت آن قرار دارد و در طول سال بر روی آن گرد و غبار می نشیند لذا حداقل دو بار در سال یخچال و فریزر را جابجا کنید و با دستمال، غبار روی آن را بردارید. البته توجه داشته باشید که به هیچ عنوان قسمت پشت یخچال را نباید شست زیرا آب روی موتور می ریزد و موتور خواهد سوخت.

8- اگر یخچال یا فریزر شما بو گرفته است، پس از تمیز کردن فضای داخل، درب را نبندید بلکه چند ساعت اجازه دهید که هوا داخل یخچال و فریزر جریان داشته باشد تا بو ماندگار نشود.

 

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669