1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات پاکشوما

نکات مهم در استفاده از فریزر

683 بازدید
نکات مهم در استفاده از فریزر

اگر شما بخواهید مواد غذایی خود را به مدت طولانی تری نگهداری کنید، باید از فریزر کمک بگیرید. در فریزر مواد غذایی منجمد می شوند در نتیجه نکته مهم این است که این مواد چگونه منجمد شوند تا هم خاصیت ماده غذایی از بین نرود و هم فریزر خراب نشود. متاسفانه بیشتر نیازهای تعمیر فریزر مربوط به استفاده نادرست افراد از آن است و عدم آگاهی از شیوه های صحیح فریز کردن مواد غذایی، منجر به خرابی می گردد. در این مقاله ما به مهمترین اصول منجمد سازی مواد غذایی اشاره خواهیم نمود:

1-   توجه داشته باشید که وظیفه فریزر، حفظ کیفیت ماده غذایی است نه بهبود کیفیت لذا شما باید از همان ابتدا مواد غذایی با کیفیت را خریداری کنید تا در طول مدت انجماد، ارزش غذایی آن از بین نرود.

2-   اگر قصد دارید ماده غذایی را فریز کنید، از همان ابتدا در داخل فریزر قرار دهید. متاسفانه برخی افراد وقتی چند روز ماده غذایی را داخل یخچال گذاشتند، تصمیم به فریز کردن آن می نمایند با این عمل دو اشتباه بزرگ را انجام داده اند:

  • ممکن است که ماده غذایی مستعد کپک ها شده باشد و با انتقال آن به داخل فریزر، میکروب ها را به فریزر انتقال می دهید.
  • اشتباه دوم این است که در این مدت زمان عطر، طعم و حتی برخی از ویتامین های ماده غذایی که فرار هستند، از دست می رود لذا باید مواد غذایی را سریعا فریز نمود.

3-   مواد غذایی در داخل فریزر منجمد می شوند و در زمان استفاده از ان ها، باید اجازه دهیم که یخ آن ها آب شود. لذا مواد غذایی را به اندازه ای که در هر وعده قصد استفاده دارید، بسته بندی کنید زیرا در غیر این صورت باید کل ماده غذایی را بیرون بگذارید تا از انجماد خارج شود و سپس بقیه آن را دوباره فریز نمایید با این کار نه تنها شوک به ماده غذایی وارد شده و احتمال خرابی آن زیاد می شود بلکه موتور فریزر باید دوباره انرژی زیادی مصرف کند تا عمل انجماد را انجام دهد با این کار بعد از مدتی موتور فریزر سوخته و در زمان تعمیر فریزر شاید نیاز به تعویض موتور خواهد شد.

4-   در زمان فریز کردن، از بسته بندی های مناسب استفاده کنید که هم مواد غذایی بوی همدیگر را به خود نگیرند و هم فریزر انرژی زیادی برای منجمد کردن بسته بندی ها صرف نکند.

5-   یکی از اشتباهات افراد در استفاده از فریزر، پهن کردن روکش هایی در کف کشوها است این کار باعث می شود که فشار زیادی به موتور و کمپرسور برای منجمد کردن مواد هر کشو وارد شود.

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669