1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات پاکشوما

چگونه ترموستات‌ها و فیوز خشک کن الکتریکی لباس را بررسی کنیم؟

975 بازدید
ترموستات‌ها و فیوز خشک کن الکتریکی

خشک کن از چند ترموستات برای تنظیم دما استفاده می‌کند. زمانی که دما بالاتر از میزان تعیین شده یک ترموستات خاص می‌رود، ترموستات مدار را قطع کرده و هیتر خاموش می‌شود. زمانی که دما به اندازه کافی سرد است، ترموستات مدار را می‌بندد و مجدداً خشک کن می‌تواند گرم شود.

هشدار: پیش از تلاش برای تست، نگهداری و تعویض، اصول ایمنی را مطالعه کنید.

پیش از تست ترموستات‌ها یا فیوز، خشک کن لباس را از برق بکشید یا جریان برق را از جعبه فیوز یا پنل قطع جریان قطع کنید تا از خطر برق گرفتگی اجتناب شود.

بیشتر خشک کن‌ها تنظیمات انتخاب دما دارند، در نتیجه یک ترموستات جدا برای هر یک از تنظیمات استفاده می‌شود. سوئیچ انتخابگر یا تایمر کنترل مدار را از طریق ترموستات مناسب مسیردهی می‌کند.

اگر ترموستات خراب شود، ممکن است گرما ایجاد نشود. دلیل این اتفاق آن است که ترموستات زمانی که دما پایین تر از سطح دمای عملیاتی سوئیچ می‌باشد، مدار را نمی‌بندد. تست ترموستات کار آسانی است. زمانی که سوئیچ سرد است عقربه باید بی نهایت را نشان دهد و زمانی که گرمتر از دمای تعیین شده است، اتصالی نباید وجود داشته باشد.

ترموستات با روشن بودن همیشگی و صرف نظر از میزان دما نیز ممکن است خراب شود. این سوئیچ زمانی که داغ یا سرد است، پیوستگی را نشان خواهد داد. در این مورد، هیتر خاموش نمی‌شود و خشک کن ممکن است تا حد خطرناکی بیش از حد داغ شود. به منظور رعایت اصول ایمنی، ترموستات دومی استفاده می‌شود که یک فیوز گرمایی است. اگر دما از میزان ایمن فراتر رود، جریان برق مدار گرم کننده قطع می‌شود. در بیشتر موارد، این یک فیوز یکبار مصرف است. مدار هیتر تا زمانی که فیوز تعویض شود کار نخواهد کرد. لازم است که مدار بیش از حد داغ شده تعیین و تعمیر شود یا فیوز مجدداً برق را قطع خواهد کرد.

ترموستات‌ها معمولاً به صورت گروهی به هم متصل می‌شوند. ترموستات‌ها معمولاً شکل بیضی دارند و تقریباً نیم اینچ ضخامت دارند. ترموستات‌ها ممکن است در جای دمنده و زیر پرزگیر یا درون مسیر هواکش تهویه قرار داشته باشند. باید دو وایر متصل به هر ترموستات وجود داشته باشد.

وایرها و اتصالات را علامت بگذارید تا بتوانید بعداً مجدداً آنها را صحیح وصل کنید. وایرها به کمک گیره به کانکتورها وصل شده اند. کانکتورها را محکم بکشید تا از ترمینال‌های خود جدا شوند (مراقب باشید که وایرها را نکشید). ممکن است نیاز شود که از دو دم باریک برای جدا کردن کانکتورها بهره بگیرید. بررسی کنید که کانکتورها و ترمینال‌ها فاسد نشده باشند. اگر هر یک فاسد شده باشد، باید تمیز یا تعویض شود.

برای تست ترموستات‌ها یا فیوز، مولتی متر را روی X1 قرار دهید. یک میله را به هر ترمینال وصل کنید. عقربه باید صفر یا بی نهایت را نشان دهد. در دمای اتاق، ترموستات‌ها باید صفر را نشان دهند. زمانی که ترموستات‌ها تا دمای تعیین شده گرم می‌شوند، باید خاموش شده و عقربه باید بی نهایت را نشان دهد. فیوز باید در دمای اتاق از نظر اتصالی بررسی شود.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669